Notice: Trying to get property 'is_field' of non-object in /home/eigfair1/domains/joojekeshi.com/public_html/wp-content/themes/dinakala/includes/ReduxCore/inc/extensions/import_export/import_export/field_import_export.php on line 47 بلوغ جنسی خروس های جوان | سایت جوجه کشی دات کام

بلوغ جنسی خروس های جوان

جفت گیری مرغ و خروس
Notice: Undefined variable: closing_p in /home/eigfair1/domains/joojekeshi.com/public_html/wp-content/themes/dinakala/functions.php on line 2128 Notice: Undefined variable: closing_p in /home/eigfair1/domains/joojekeshi.com/public_html/wp-content/themes/dinakala/functions.php on line 2128 Notice: Undefined variable: closing_p in /home/eigfair1/domains/joojekeshi.com/public_html/wp-content/themes/dinakala/functions.php on line 2128 Notice: Undefined variable: closing_p in /home/eigfair1/domains/joojekeshi.com/public_html/wp-content/themes/dinakala/functions.php on line 2128 Notice: Undefined variable: closing_p in /home/eigfair1/domains/joojekeshi.com/public_html/wp-content/themes/dinakala/functions.php on line 2128 Notice: Undefined variable: closing_p in /home/eigfair1/domains/joojekeshi.com/public_html/wp-content/themes/dinakala/functions.php on line 2128 Notice: Undefined variable: closing_p in /home/eigfair1/domains/joojekeshi.com/public_html/wp-content/themes/dinakala/functions.php on line 2128 Notice: Undefined variable: closing_p in /home/eigfair1/domains/joojekeshi.com/public_html/wp-content/themes/dinakala/functions.php on line 2128 Notice: Undefined variable: closing_p in /home/eigfair1/domains/joojekeshi.com/public_html/wp-content/themes/dinakala/functions.php on line 2128 Notice: Undefined variable: closing_p in /home/eigfair1/domains/joojekeshi.com/public_html/wp-content/themes/dinakala/functions.php on line 2128 Notice: Undefined variable: closing_p in /home/eigfair1/domains/joojekeshi.com/public_html/wp-content/themes/dinakala/functions.php on line 2128 Notice: Undefined variable: closing_p in /home/eigfair1/domains/joojekeshi.com/public_html/wp-content/themes/dinakala/functions.php on line 2128 Notice: Undefined variable: closing_p in /home/eigfair1/domains/joojekeshi.com/public_html/wp-content/themes/dinakala/functions.php on line 2128 Notice: Undefined variable: closing_p in /home/eigfair1/domains/joojekeshi.com/public_html/wp-content/themes/dinakala/functions.php on line 2128 Notice: Undefined variable: closing_p in /home/eigfair1/domains/joojekeshi.com/public_html/wp-content/themes/dinakala/functions.php on line 2128 Notice: Undefined variable: closing_p in /home/eigfair1/domains/joojekeshi.com/public_html/wp-content/themes/dinakala/functions.php on line 2128 Notice: Undefined variable: closing_p in /home/eigfair1/domains/joojekeshi.com/public_html/wp-content/themes/dinakala/functions.php on line 2128 Notice: Undefined variable: closing_p in /home/eigfair1/domains/joojekeshi.com/public_html/wp-content/themes/dinakala/functions.php on line 2128 Notice: Undefined variable: closing_p in /home/eigfair1/domains/joojekeshi.com/public_html/wp-content/themes/dinakala/functions.php on line 2128 Notice: Undefined variable: closing_p in /home/eigfair1/domains/joojekeshi.com/public_html/wp-content/themes/dinakala/functions.php on line 2128

بلوغ جنسی خروس های جوان

خروس های جوان : مراحل اولیه بلوغ مهمترین دوره زندگی یک خروس بالغ می باشد. انتظار می رود تا سن ۳۰ هفتگی خروس ها رشد کاملا سریعی داشته باشند.

برای مثال بین ۱۰ تا ۲۰ هفتگی افزایش وزنی معادل ۱ / ۶ کیلوگرم انتظار می رود این مقدار افزایش وزن در سن ۲۰ تا ۳۰ هفتگی به مقدار جزئی کاهش یافته و به ۱ / ۲ کیلو گرم می رسد. حفظ این قابلیت رشد تا سن ۳۰ هفتگی بسیار مهم می باشد بنابراین وزن کشی مداوم امر بسیار مهمی میباشد.

جفت گیری مرغ و خروس

تغذیه ای مرغ های مادر

در حال حاضر مهمترین مسئله تغذیه ای مرغ های مادر سیستم های تغذیه جداگانه مرغ ها و خروس ها است که امروزه استفاده از آن معمول می باشد.

دستگاه جوجه کشی 168 تایی
دستگاه جوجه کشی ۱۶۸ تایی

پهنای شبکه روی دانخوریهای مخصوص مرغ حدود ۳ میلی متر می باشد. متأسفانه مرغ های ۱۹ تا ۲۱ هفتگی زمانیکه به آشیانه تخمگذاری منتقل می شوند پهنای سرشان به مقدار جزئی کمتر از این پهنا می باشد. لذا تا زمانیکه اندازه سر خروس ها کوچک تر است از خوراک مرغ ها مصرف می کنند.

خروس های مختلف سرعت رشد متفاوتی خواهند داشت و پهنای سر آنها در سن ۲۹ تا ۲۸ هفتگی به بیش از 43 میلی متر می رسد. پرنده های بزرگ تر معمولا سر بزرگ تری دارند لذا بزرگ تر شدن خروسها خود عاملی در جهت جلو گیری از مصرف دان مرغ می باشد. با این حال ممکن است تخمین احتیاجات غذایی و خوراکی مصرفی خروس ها مشکل باشد.

یکی از راه حل های این مشکل استفاده از وسیله ای استوانه ای است که وارد سوراخ های بینی می شود و اصطلاحا میله بینی نامیده میشود و از مصرف دان از دانخوری مرغ ها به وسیله خروسها جلوگیری می کند و در نتیجه خروس ها فقط از دانخوری مخصوص خروس خوراک می خورند. تأثر میله بینی کاملا متفاوت گزارش شده است و مانند سایر شرایط مرغ های مادر، باید از مشاور گله جهت استفاده از این وسیله نظر خواهی کرد.

راه حل دیگر برای جلو گیری از دسترسی خروس ها به دانخوری مرغ ها، به تأخیر انداختن زمان انتقال خروس ها به گله تا سن ۲۲ الی ۲۳ هفتگی است که در این زمان پهنای سر خروس ها به طور طبیعی بیشتر می شود.

این تصمیم مدیریتی بر روی باروری تأثیری ندارد زیرا بندرت تخم مرغ های تولید شده تا قبل از سن ۲۷ تا ۲۸ هفتگی برای جوجه کشی ارسال می شوند و تا این مدت فعالیت خروس ها به حد طبیعی خواهد رسید.

اگر خروسها تا سن ۲۲ الی ۲۳ هفتگی در آشیانه پرورش نگهداری می شوند تحریک نوری آنها باید بر طبق برنامه نوری مرغ ها صورت گیرد. که در این صورت خروس ها در هنگام ورود به گله، از نظر بلوغ مشابه مرغها خواهند بود.[recent_posts num="2" offset="2"]

قطع تاج خورس ها

عدم قطع تاج خروسها نیز برای جلو گیری از دستیابی خروس ها به دانخوری مرغها مؤثر است. برخی اوقات به دلیل گیر کردن تاج خروس ها به تجهیزات مکانیکی باعث بروز مشکلاتی می شود و می تواند باعث بروز مشکل برای این پرنده شود . 

در این حالت قطع ۲۰ درصد از تاج مفید می باشد. از مسائل دیگر در طراحی دانخوری، اندازه تاج می باشد. بیشترین تأکید بر روی عرض شبکه روی دانخوری می باشد ( حدود 43 میلی متر ) در صورتیکه اغلب این شبکه ها ارتفاع بیشتری دارند و در نتیجه خروس ها برای دستیابی به دانخوری مرغ ها به زحمت می افتند. در صورتیکه تاج خروسها قطع نشده باشد، ارتفاع شبکه روی دانخوری نباید بیشتر از ۷۰ میلی متر باشد بلکه ارتفاع حدود 65 میلی متر مناسب می باشد. در صورتیکه تاج خروسها قطع می شود ارتفاع شبکه نباید بیشتر از 60 میلی متر باشد.

عامل مهم دیگر که بر مصرف خوراک خروسها اثر می گذارد، دمای محیط است. به دلیل اینکه نیاز نگهداری بخش مهمی از مواد مغذی مورد نیاز را به خود اختصاص می دهد.

لذا دمای محیط بر مقدار انرژی مورد نیاز برای حفظ دمای بدن اثر زیادی می گذارد. مرغها در هوای سرد به انرژی زیاد و در هوای گرم به انرژی کمتری نیاز دارند. متأسفانه تمایز انرژی از سایر مواد مغذی جیره و تأمین نیاز دقیق انرژی در حالتی که نیاز در حال نوسان است، مشکل است لذا تأمین انرژی مورد نیاز فقط با تغییر کل مصرف خوراک امکان پذیر است.

جدول ۳۸-۵  (جدول پایین) نمونه هایی از میزان مصرف خوراک خروس های گله مادر با تاکید بر دوره بسیار مهم یعنی تا سن ۳۹ هفتگی را ارائه می دهد. به دلیل اینکه در اکثر موارد خروس ها به دانخوری مرغها دسترسی دارند استفاده از روش ارائه شده در جدول ۳۸-۵ مورد تأکید می باشد علاوه بر این مصرف خوراک در شرایط مختلف محیطی نیز نشان داده شده است.

جدول ۳۸-ہ خوراک مصرفی خروسها بدون دسترسی به دانخوری مرغها با استفاده از وسایلی همچون میله بینی را نشان میدهد. در شرایط محیطی یکسان باید برای این خروس ها خوراک بیشتری در نظر گرفت زیرا خوراک توزیع شده تنها منبع خوراک مصرفی آنها است.

اگر خروسها به دانخوری مرغها دسترسی داشته باشند، تصمیمات مدیریتی تغذیه در سنین حدود ۲۸ تا ۳۰ هفتگی باید اتخاذ شود د رغیر این صورت پروسه تغذیه با مشکل جدی مواجه می شود . 

در این زمان تقریبا تمام خروسها قادر به استفاده از دانخوری مرغ ها نیستند و در این شرایط خروسها به طور ناگهانی با کاهش مصرف خوراک مواجه میشوند لذا در این زمان خروس ها شروع به کاهش وزن و یا افزایش رفتارهای تهاجمی می کنند. یکی از تصمیمات مدیریتی، همچنان که در جدول ۳۸-۵ نشان داده شده است.[recent_posts num="2" cat="" order="asc" orderby="rand"]

مثال های ازبرنامه تغدیه خورس ها

اگر شما هم خواهان استفده از دستگاه جوجه کشی و پرورش خروس با نژاد های خاص همچون پرورش خروس لاری  هستید میتوانید به فروشگاه دستگاه های جوجه کشی ما مراجعه نمایید و ماشین جوجه کشی خود را بخرید

دسته‌بندی مقالات جوجه کشی
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

37 پاسخ به “بلوغ جنسی خروس های جوان”

  1. سلام من یه خروس لاری دارم ۵ روز شروع کرده داره میخونه مرغ هام بالغ هستن آیا خروس میتونه با هاشون جفت گیری کنه.اصلا میتونه جفت گیری کنه؟

  2. سلام وقت بخیر ما ۶ ماهه گذشته حدود ۲۰ تا جوجه مرغ و خروس محلی خریدیم که اونموقع شاید یکی دوماهه بودن خیلی هاشون مردن و الان تقریبا ۱۰ تا ازشون مونده که سه چهار تاشون خروسن جفت گیری میکنن اما اصلا نمیخونن؟جوجه مرغ ها هم تخم نمیگذارند؟البته کنتر چنتا مرغ خروس دیگه بودن ممنون میشم پاسخ بدین

  3. سلام من خروسی دارم که بینهایت آواز میخونه ، حتی لانه راتاریک کردم فایده نداره ، تازه هم بلوغ رسیده ، لطفا راهنمایی کنید ، دوعددخروس و سه عددمرغ دارم

  4. سلام .ما ۶تا جوجه داریم تقریبا ۲ماهه(کلا یک وجب هستن)..یکی از جوجه ها روزی ۲تا ۳بار با یک جوجه دیگه جفت گیری میکنه..چون ما مرغ و خروس داریم ،کاملا جفت گیری و میدونم …اینجور نیست که فکر کنین متوجه نیستم ..چیکار کنم ؟خیلی عجیبه که جوجه به این کوچولویی اینکار و بکنه

  5. این خروس های ما با اون بلوغ شون مرغ هایمان را بیچاره کرده اند هرکدام را چنان زده امد که همش خونی و مالی اند نمیتوانیم هم بکشیمشان دلامان نمیاد از این طرف مرغ ها بیچاره شدن
    از من به پشا نصیحت
    یه خروس خوب که مرغ ها را اذیت نکنه را تا چند سال نگه دارید دیگه خروس جدید نیارید بیچاره میشید

  6. سلام
    من یک خروس و دو مرغ ۴ ماه دارم ؛ خروسم تازه داره میخونه ولی هنوز کامل بلد نیست
    میخواستم بپرسم که چه زمانی جفت گیری میکند؟؟

  7. سلام من یه خروس محلی دارم تقریباً 3ماه نیمشه امروز پیش یه جوجه مرغ انداختمش باهش جفت گیری کرد خیلی براش زود نیست

          1. بعد ببخشی سوال یکی از دوستام تو این کار ها تجربه داره میگه احتمال سکته ش وجود داره مکنه بمیره

  8. سلام. من چند تا جوجه دارم که بزرگ شدن دو خروس هستند و ۴ مرغ. یکی از خروس ها خیلی اون یکی خروس رو میزنه به طوری که اصلا بهش اجازه نمیده حتی غذا بخوره همش از ترسش توی لونه قایم میشه. چکار کنم؟ ممنون

    1. سلام، برای 4 تا مرغ، دو تا خروس زیاده. خروس قوی صاحب گله است برای همین به اون یکی زور میگه.

  9. سلام من یک خروس و مرغ دارم که صاحب جوجه شدن الان جوجه ها ۴ ماهه هستند و همون خروس به زور با جوجه ها جفتگیری میکنه جوجه ها فرار میکنن و به هیچ عنوان تمایل به این کار ندارند. ایا باعث آسیب به جوجه نمیشه یا طبیعیه؟ چکار کنم؟

    1. سلام، خیر باعث آسیب نمیشه اما به خاطر هم خونی نباید باهاشون جفت گیری کنه. جداشون کنید.

      1. سلام ببخشید یک سوال داشتم.الان یعنی حتی اگه جوجه ها بالغ هم بشن(اگه مرغ بشن) نمیتونن با خروسی که پدرشون بوده باشن؟

  10. سلام دوتا جوجه دارم هفت ماهه دو روزه یکیشون شروع به خوندن کرده انگار خروسه گاز چه زمانی شروع به جفت گیری میکنن وکی مرغه تخم میزاره

    1. سلام، مرغ ها تو 5 ماهگی یا بعد از اون شروع به تخمگذاری میکنند ولی الان شرایط لازم مثل نور کافی نیست و هوا زیادی سرده تا بهار باید صبر کنید.
      غاز هم از یکسالگی به یعد جفت گیری میکنه ولی بعد از دوسالگی به طور کامل بالغ میشه ابته به نژادش هم بستگی داره.

  11. سلام من یه مرغ با ۶ تا جوجش که دو نیم ماهه هستن دارم که تازه یه خروس ۸ ماهه آوردم پیششون مرغه همش خروس رو میزنه خروسمم اصلا صدا نمیکنه و با مرغ جفت گیری نمیکنه

      1. اره مستقل شده اند خروس هم دوبار باهاش جفت گیری کرده ولی اون مرغ دیگه از خروس فرار میکنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان فروش کارخانه
سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت